Voinko tilata tuotteita lahjaksi toiseen osoitteeseen?
Voit tilata tuotteita verkkokaupasta lahjaksi, toimitettuna suoraan lahjansaajalle. Toimi tällöin seuraavien ohjeiden mukaan:

Valitse haluamasi tuotteet ostoskoriin. Kirjoita kassalla Yhteystietoihin oma sähköpostiosoitteesi. Lähetämme tilaus- ja toimitusvahvistukset tähän sähköpostiosoitteeseen.

Kirjoita kohtaan Toimitusosoite tilauksen vastaanottajan eli lahjansaajan tiedot.

Paina sen jälkeen ”Jatka valitsemaan toimitustapa”. Ohjelma listaa lahjansaajan toimitusosoitetta lähimpänä sijaitsevat noutopisteet. Valitse haluamasi toimitustapa ja -paikka. Siirry eteenpäin painamalla ”Jatka valitsemaan maksutapa”.

Valitse listalta haluamasi maksutapa. Maksutapalistauksen alapuolelta valitse vaihtoehtoehto ”Käytä eri laskutusosoitetta” ja syötä kenttiin omat tietosi. Paina tämän jälkeen ”Jatka maksamaan tilaus” -painiketta. Sinut ohjataan valitsemaasi maksutapaan maksamaan tilaus.

Tilauksen mukana lähetettävissä papereissa ei näy tuotteiden hintatietoja. Ne näkyvät vain kohtaan Yhteystiedot syötettyyn sähköpostiosoitteeseen lähetettävässä tilausvahvistuksessa. Varmistathan, että vastaanottajan eli lahjansaajan puhelinnumero on toimitusosoitteen tiedoissa oikein. Puhelinnumeroa tarvitaan, kun vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta lähetyksestä.
Miksi palautetun tuotteen hyvitys ei näy tililläni?

Palautuva tuote rekisteröidään, kun se on vastaanotettu tehtaalla ja tuote on tarkistettu. Tämän jälkeen tilaus hyvitetään. Maksu hyvitetään Paytrailin kautta samalle maksutavalle, jolla alkuperäinen tilauskin on maksettu. Tarkistathan ensin tilauksella käyttämäsi maksutavan ja näkyykö hyvitys siellä. Tehdystä hyvityksestä saat aina automaattisen sähköpostiviestin verkkokauppamme järjestelmästä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisissa ongelmatilanteissa.

Mitkä ovat tuotteiden toimitustavat ja -hinnat?
Yli 50 euron tilauksille tarjoamme ilmaisen Matkahuollon kuljetuksen (Lähellä-paketti).

Postin toimituksissa ja kaikissa alle 50 euron tilauksissa toimitusmaksu riippuu valitsemastasi toimitustavasta:
Matkahuolto Lähellä-paketti – 4,90 €
Matkahuolto Kotijakelu – 6,90 €
Toimitus Postin noutopisteeseen – 5,90 €
Postin kotiinkuljetus – 8,90 €
Miten Matkahuollon kotiinkuljetus toimii?
Kotiinkuljetuksen ajankohta sovitaan aina Matkahuollon kanssa. Saat ilmoituksen saapuvasta toimituksesta tekstiviestillä. Avaa linkki ja valitse tarjolla olevista vaihtoehdoista sopiva toimitusaikaväli. Toimitusta ei yleensä voi sopia kuluvalle päivälle. Linkin kautta voi valita myös toimituksen ilman kuittausta, jolloin paketti jätetään oven taakse. Tällöin vastuu paketista siirtyy asiakkaalle. Myös mahdollisen alaoven ovikoodin voi ilmoittaa Matkahuollolle toimitusajankohdan valinnan ohessa. Paketin kulkua voi seurata seurantakoodin avulla Matkahuollon sivuilla.

Huomioithan, että joillekin postinumeroalueille on valittavissa vain yksi toimitusaikaikkuna päivän aikana. Tämä saattaa olla myös päiväsaikaan esimerkiksi klo 12–16. Vilkkaammilla alueilla kuljetusaikoja on laajemmin, myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Voinko tilata tuotteeni pakettiautomaattiin?

Kyllä, Matkahuollon lähellä-paketin noutopisteinä on laaja pakettiautomaattiverkosto ympäri Suomen. On kuitenkin hyvä huomioida, että Joutsen-untuvatuotteet ovat kevyitä, mutta tilaa vieviä. Käytämme verkkokaupan toimituksissa kookkaita laatikoita. Ne mahtuvat pakettiautomaatteihin, mutta isompia lokeroita automaateissa on aina vähemmän. Jos valitsemassasi automaatissa ei toimitushetkellä ole vapaana oikeankokoista lokeroa, se ohjataan Matkahuollon määrittelemään varanoutopisteeseen. Tästä syystä suosittelemme valitsemaan Matkahuollon Lähellä-paketille muun noutopisteen kuin pakettiautomaatin, etenkin jos tilaat useamman tyynyn tai peiton.

Kuinka kauan tilaukseni toimitus kestää?

Toimitukset lähtevät meiltä normaalisti 1–2 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Matkahuollon lähellä paketti jaetaan pääsääntöisesti 1–2 päivän kuluessa siitä, kun se on lähtenyt varastoltamme. Kotijakelun toimitusajankohta voi olla hieman pidempi. Kotiinkuljetuksen ajankohta sovitaan aina Matkahuollon kanssa. Voit valita sinulle sopivan toimitusajankohdan Matkahuollon kotiosoitteeseesi tarjoamista vaihtoehdoista.

Sesonkiaikoina toimitusaika voi olla hieman pidempi.

Miten tuotteen voi palauttaa?
Käyttämättömän tuotteen voi palauttaa 14 vuorokauden sisällä paketin saapumisesta. Huomioithan, että hygieniasyistä peitoilla ja tyynyillä ei ole palautusoikeutta myyntipakkauksen avaamisen jälkeen. Tilauksen mukana tulee palautuslomake, joka tulee täyttää. Pakkaa palautuslomake ja tuote samaan pahvilaatikkoon, kuin missä sen vastaanotit. Käytä paketissa tullutta osoitetarraa, jolloin Joutsen Finland Oy maksaa palautuskulut.
Valitsin maksutavaksi laskun, miksi en ole saanut laskua?

Lasku- ja osamaksupalveluita maksutapana verkkokaupassamme tarjoavat Collector tai OP Osta laskulla. Laskut toimitetaan asiakkaalle suoraan laskuttajalta, eli valintasi mukaan joko Collectorilta tai OP:n Osta laskulla -palvelusta. Molemmat palveluntarjoajat tarjoavat asiakkaalle pitkän maksuajan ja tämän vuoksi lasku saattaa saapua vasta kuukauden jälkeen ostotapahtumasta. Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä Collectorin tai OP:n asiakaspalveluun.

Miksi en ole saanut tilausvahvistusta?

Joskus tilausvahvistus saattaa mennä roskapostikansioon tai sähköpostiohjelmasta riippuen johonkin muuhun kansioon. Jos tilausvahvistusta ei löydy ja tilauksen maksu on veloitettu onnistuneesti, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tilasin uutiskirjeen, mutta miksi en saanut alekoodia?
Tilattuasi uutiskirjeen saat vahvistuspyynnön sähköpostiin. Vahvistettuasi uutiskirjetilauksen lähetämme sinulle alekoodin sisältävän tervetuloviestin. Mikäli uutiskirjeen tilausvahvistus ei näy sähköpostin saapuneissa viesteissä, kannattaa tarkistaa myös roskaposti-kansio. Ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Joskus lähettämämme sähköpostit saattavat mennä roskapostikansioon tai sähköpostiohjelmasta riippuen johonkin muuhun kansioon. Olemme kuulleet asiakkailtamme, että esimerkiksi Gmail-sähköposti saattaa luokitella lähettämämme sähköpostit tarjouksiksi ja siirtää ne suoraan Tarjoukset-kansioon. Valitettavasti Gmail-sähköpostiohjelman Tarjoukset-kansio ei näy käyttäjälle, jos luet sähköpostisi iPhone-puhelimien omasta sähköpostiohjelmasta. Tällaisessa tapauksessa sinun tulisikin kirjautua Gmail-sähköpostiisi selaimen kautta nähdäksesi Tarjoukset-kansion ja päästäksesi lukemaan uutiskirjeemme. Välillä myös sähköpostipalvelimet saattavat luokitella lähettämämme sähköpostit vaarallisiksi, ja estävät sähköpostiemme perille tulon. Ongelmatilanteissa voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
VALITSIN MAKSUTAVAKSI LASKUN, MIKSI EN OLE SAANUT LASKUA?

Lasku- ja osamaksupalveluita maksutapana verkkokaupassamme tarjoavat Collector tai OP Osta laskulla. Laskut toimitetaan asiakkaalle suoraan laskuttajalta, eli valintasi mukaan joko Collectorilta tai OP:n Osta laskulla -palvelusta. Molemmat palveluntarjoajat tarjoavat asiakkaalle pitkän maksuajan ja tämän vuoksi lasku saattaa saapua vasta kuukauden jälkeen ostotapahtumasta. Linkit laskuttajien sivuille löydät alta.

Collectorin lasku- ja osamaksupalvelu

OP Osta Laskulla -palvelu

Miksi alekoodini ei toimi?

Alekoodit toimivat yleensä vain normaalihintaisille tuotteille, joten tarkistathan saamasi alekoodin käyttöehdot. Ongelmia alekoodin kanssa voi ilmetä, kun olet hankkimassa normaalihintaista tuotetta, jonka jokin toinen värivaihtoehto on jo tarjouksessa. Ongelmatilanteissa ota aina yhteyttä asiakaspalveluun, niin autamme tilauksen tekemisessä. Huomioithan myös, että kahta alennuskoodia ei voi käyttää samanaikaisesti.